Sprężyny / regulacja wysokośći

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » pt lut 04, 2011 18:06

kostek_ja pisze:To ja was trochę zmartwie. Ja swój gwint ustawiam tak samo i samochód stoi równo. Serii nie mierzyłem, ale na oko też stała równo
Kostek to masz popsute auto hehe albo jakoś inaczej to mierzyłeś.
Faktem jest,że M3 z 2005r miały jakąś zmianę w zawieszeniu chyba poprawili komfort.
Ale z drugiej strony auto Marosa również jest po 2005r a róznica jest.
Sprawdzałem 5-6 sztuk E36 i w sumie 5 sztuk E46 w tym 2x M3 i każda miała różnicę wysokości.
Teraz właśnie poszedłem do garażu zmierzyć z ciekawości obecne M3.
Tył od progu przy nadkolu do ziemi wychodzi równo a przód ma minimalną różnicą około 4mm ale to może być już różnica nawierzchni dziwne,że jest praktycznie równo bo często jak auto stoi to widzę wzrokowo,że prawa strona ma mniejsze prześwity a z lewej są wyraźnie większe. Zmierzę jeszcze któregoś dnia ustawiając auto w innym miejscu nie w garażu.
Bardzo mnie ciekawi od czego te różnice zależą.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: kostek_ja » pt lut 04, 2011 18:25

--==maly==---- pisze:przód ma minimalną różnicą około 4mm
U mnie są odchyły rzędu 2-4mm i takich nie przeżywam, ale ktoś tu mówił o 1,5cm.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » pt lut 04, 2011 18:34

Kostek bo w wielu autach różnice są właśnie takie 1-1,5cm ale czym to jest spowodowane nie wiem.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: djset » pt lut 04, 2011 19:44

--==maly==---- pisze:Kostek bo w wielu autach różnice są właśnie takie 1-1,5cm ale czym to jest spowodowane nie wiem.

wyposażeniem?

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » sob lut 05, 2011 12:59

Wątpię nic z wyposażenia nie waży raczej aż tyle, żeby tak zmieniać rozkład masy.
Tym bardziej,że u mnie w M3 jest prawie wszystko.

patryczken16
Posty: 202
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: patryczken16 » sob lut 05, 2011 14:58

--==maly==----, w ktorych dokladnie miejscach mierzysz ? tez chetnie sprawdze jak jest u mnie. Istotne jest tez cisnienie w oponach :razz:

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » sob lut 05, 2011 16:06

Patryczken ja to mierze tak jak na zdjęciach od ziemi do najniższego punktu na początku progu. Dodatkowo prześwit między błotnikiem a oponą na palce. Kładziesz palce na górze opony na bieżniku i patrzysz ile mieści się między oponą a błotnikiem.

Obrazek

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: djset » sob lut 05, 2011 18:28

Taki pomiar jest bez sensu. Wystarczy nieco mniej powietrza w oponie i już jest różnica! Druga sprawa to sama opona. Producenci mają różne rozbieżności w oponach i tak, jedna 235/35/19 będzie miała ileś tam obwodu/wysokości, innej firmy o tych samych parametrach opona bedzie miala te wartosci inne! Temat był juz poruszany i wałkowany...
A wyposazenie ma znaczenie! Wiecie że w sedanach E46 zakłądano różne sprężyny zależnie od wyposażenia? Więc i może w M taki zabieg stosowano...? Same wzmacniacze HK troche ważą, pompowane i el regulowane fotele też sporo ważą, szyberdach... Ktoś kiedyś wypisywał gdzies ile co waży! I pozbywając sie kilku rzeczy z auta można uszczuplić wagę nawet o 150kg, pozostawiając auto nadal użytkowym!
--==maly==----, u ciebie jest prawie wszystko, tak? a lpg też masz? może przez to fura niżej siedzi? :D żartuję ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: kostek_ja » sob lut 05, 2011 20:29

djset, nie wiem jak ty ale opony na jednej osi większość ma tego samego producenta. Do M3 były tylko jedne sprężyny.

Aczkolwiek ja uważam że u mnie te różnice 2-4mm wynikają właśnie z jakieś małej różnicy ciśnienia i zużycia opon, a do tego wysokości na gwincie też pewnie nie ustawiam idealnie równo, a w szczególności dokładność samego pomiaru w moim wypadku pozostawia wiele do rzyczenia.

W każdym razie samochód na ostatnim ustawieniu geometrii miałem sprawdzany i był praktycznie idealnie prosty.

Moim zdaniem samochód powinien stać prosto, mój stoi.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: rypik » sob lut 05, 2011 22:44

kostek_ja pisze:djset, nie wiem jak ty ale opony na jednej osi większość ma tego samego producenta. Do M3 były tylko jedne sprężyny.

Moim zdaniem powinien stać prosto, mój stoi.
Dobrze, że Ci stoi :mrgreen:

A sprężyn fabrycznych Do E46 M3 jest więcej w zależności od wyposażenia, tak na szybko:

manual mniej wyposażony - 31 33 2 283 130 / 33 53 2 283 135
smg mniej wyposażony - 31 33 2 283 131 / jw

manual bardziej wyposażony - 31 33 2 283 130 / 33 53 2 283 136
smg bardziej wyposazony - 31 33 2 283 131 / 33 53 2 283 137

To jak mierzy wysokość mały moim zdaniem jest jak najbardziej poprawne - od progu do gruntu.
Przy nieseryjnym zawieszeniu pominałbym tylko odległośc między błotnikiem a kołem - bo ta może być różna.

I faktycznie, nie tylko E46 ale i E39/60 czasami mają minimalne różnice, ale czy rozkład mas w osi pojazdu jest inny - tego też nie wiem.
Ostatnio zmieniony ndz lut 06, 2011 12:24 przez rypik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: djset » ndz lut 06, 2011 00:06

kostek_ja, oczywiscie ze na jednej osi mamy takie same opony! ale ja mam np firmy x, ty masz na aucie firmę y i mogą być różnice w wysokości! ta sama szerokosc, ten sam profil, a różnica bedzie znaczna! wiem, bo np micheliny pilot sporty 2 PS2 mi nie obcierały z przodu, a continentale sport contact 2 obcierają! opony NOWE conti są o 2cm wyższe niż michelin! chodzi mi o rozmiar 245/35/19 i 285/30/19 i to są tolerancje producenta. dlatego nawet w autach z napedem na 4 koła zalecane jest zakładanie opon tego samego producenta na wszystkie koła!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: kostek_ja » ndz lut 06, 2011 02:53

djset, ale my nie mówimy o różnicach między samochodami, a między lewą a prawą stroną w tym samym samochodzie, więc marka opon nie ma znaczenia.

rypik, jakoś jak wklepuje te numery to wychodzi mi coś dziwnego, ale pewnie masz rację. Zauważ tylko że przy zmianie wyposażenia zmieniają się jedynie sprężyny tylne a przednie pozostają bez zmian. A problem dotyczy przodu.

Co do wytłumaczenia masą kierowcy to jest o tyle moim zdaniem błędne że wówczas różnica byłaby zarówno na przedniej jak i tylnej osi. Zauważcie że kierowca siedzi mniej więcej na środku między tylną a przednią osią.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » pn lut 07, 2011 11:02

Dokładnie Djset czytaj ze zrozumieniem nam chodzi o różnicę między prawą a lewą stroną auta!
Zawieszenie z czasem,może się zużyć jedną stroną mniej lub bardziej ale na nowym zawieszeniu nie spotkałem jeszcze żadnego BMW które stało by równo zawsze prawa strona ciut niżej.
Moim zdaniem taka jest konstrukcja auta i jest to celowy zabieg producenta.
Nie mam doświadczenia w obniżaniu Audi czy Mercedesów bo jestem ciekawy czy tam też tak jest.

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: jackson » pn lut 07, 2011 22:52

--==maly==---- pisze: Zawieszenie z czasem,może się zużyć jedną stroną mniej lub bardziej ale na nowym zawieszeniu nie spotkałem jeszcze żadnego BMW które stało by równo zawsze prawa strona ciut niżej.
Moim zdaniem taka jest konstrukcja auta i jest to celowy zabieg producenta.
Nie produkuje się beemek celowo pochylonych na prawą stronę.
ZJAR

Awatar użytkownika
djset
Posty: 582
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:32
Lokalizacja: łódzkie / śląskie

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: djset » pn lut 07, 2011 23:01

jackson pisze:Nie produkuje się beemek celowo pochylonych na prawą stronę.
też mi się tak wydaje. wersje angielskie były by pochylone na lewo wtedy? i jak takie auto jechało by przy 250km/h? :smile:

ODPOWIEDZ